Pilatus PC-6 Porter 1500mm ARF (niebieski) | KAV02.8090 KAVAN

Pilatus PC-6 Porter 1500mm ARF (niebieski) | KAV02.8090 KAVAN
  • Dostępność: na zamówienie
  • Dostępna ilość:
  • Producent: Kavan

Cena: 1 710,00 zł

dodaj do koszyka

Wysyłka tego produktu od : 0,00 zł

Pilatus PC-6 Porter 1500mm ARF
niebieski

Prawie gotowa do lotu półmakieta szwajcarskiego samolotu użytkowego STOL o rozpiętości skrzydeł 1500mm, wykonana z praktycznie niezniszczalnej wytłaczanej pianki poliolefinowej (EPO) wzmocnionej włóknem węglowym. Zamontowany silnik C3548-750, trójłopatowe śmigło 10x6", regulator obrotów R-40SB (40A) i 6 mikro serwomechanizmów. Sterowane lotki, klapy, ster kierunku i wysokości, światła LED. Model przystosowany pod akumulator 4S LiPo 2600-3300mAh.



Szwajcarski jednosilnikowy samolot użytkowy kategorii Pilatus PC-6 Porter STOL pierwotnie napędzany był sześciocylindrowym silnikiem tłokowym Lycoming. Jego pierwszy oblot odbył się w 1959r. Niedługo potem pojawił się ulepszony Turbo-Porter z silnikiem turbośmigłowym. Przez lata te piękne samoloty ścigały się po niebie z silnikami Turbomeca Astazou II, Garret Air Research TPE 331 i wreszcie z silnikami Pratt & Whittney Canada PT6A (stanowiących około 70% wyposażenia wszystkich wyprodukowanych Porterów). Niesamowita, niemal przypominająca helikopter, możliwość krótkiego startu i lądowania szybko przyciągnęły uwagę zarówno pilotów wojskowych jak i cywilnych. Egzemplarze z podwoziem kołowym, nartami lub pływakami służyły i służą niestrudzenie na całym świecie - latając nad pustyniami, dżunglami, jeziorami, górami, śniegiem i lodem - po prostu wszędzie. Nic dziwnego, że PC-6 jest samolotowym rekordzistą świata w lądowaniu na najwyższej wysokości - 5750m nad poziomem morza - na lodowcu Dhaulagiri w Nepalu.

Po wykonaniu 604 egzemplarzy tego samolotu w przeciągu aż 63 lat, Pilatus zaprzestał produkować PC-6 w 2022 roku. Teraz to Ty możesz cieszyć się lataniem modelem tej wspaniałej maszyny o rozpiętości skrzydeł 1500mm, napędzanej mocnym silnikiem prądu przemiennego!



Kadłub modelu wykonany jest z bardzo wytrzymałej pianki EPO (ekstrudowanej poliolefiny) z dokładnymi wewnętrznymi wzmocnieniami węglowymi. Na dziobie zamontowany został silnik elektryczny prądu przemiennego C3548-750 z trójłopatowym śmigłem 10x6" oraz regulator KAVAN R-40SB z potężnym stabilizatorem mocy BEC niezbędnym do zasilania 6 serwomechanizmów na pokładzie. Na dziobie, pod zdejmowaną pokrywą, znajdziesz wystarczająco dużo miejsca na akumulator napędowy. Skrzydło z pianki EPO modelu jest dwuczęściowe z dźwigarami i łącznikiem z włókna węglowego, mocowanego w miejscu za pomocą śrub. Lotki i klapy sterowane są niezależnie przez dwa serwa z krótkimi prostymi prętami, a funkcjonalne światła LED pozycyjne oraz lądowania ułatwią wieczorne loty. Łatwo zdejmowane rozpórki skrzydeł z włókna węglowego są utrzymywane w miejscu za pomocą pary drucianych zacisków. Statecznik ogona wykonano z wytrzymałej pianki EPO. Serwo steru kierunku jest umieszczone w stępce, a serwo steru wysokości w kadłubie; stery są obsługiwane za pomocą krótkich prostych popychaczy.



Podwozie główne jest solidnie wykonane ze stali z rozpórkami resorowanymi. Do Portera można dokupić oddzielnie komplet pływaków (brak w zestawie) - demontaż podwozia kołowego i montaż pływaków oraz steru wodnego to kwestia kilku minut.

Model napędzany jest silnikiem prądu przemiennego klasy C3548-750 z regulatorem KAVAN R-40SB (40A). Do zasilania potrzebny będzie czteroogniwowy (4S) LiPo o pojemności 2600-3300mAh.

Do sterowania modelem wykorzystać można sześciokanałowy proporcjonalny zestaw RC bez specjalnych funkcji - w wersji podstawowej lotki, klapy, stery kierunku. Idealnym rozwiązaniem jest oczywiście zastosowanie co najmniej siedmiokanałowego zestawu RC, który umożliwia niezależne sterowanie lotkami i klapami za pomocą dwóch serwomechanizmów. W takim przypadku konieczne jest osobne podłączenie serwa lotek i klap. Oczywiście w instrukcji znajduje się dokładna tabela ze sprawdzonymi domyślnymi ustawieniami wychylenia steru, dzięki której łatwo przygotować Portera do lotu, nawet jeśli jest to Twój pierwszy model ze skrzydłem „w pełni zmechanizowanym”.

Dane techniczne:
rozpiętość: 1500mm

długość: 1112mm
powierzchnia skrzydła: 27,9dm2
waga: 1650 - 1700g
silnik: C3548-750
regulator: KAVAN R-40SB (40A)
śmigło: trójłopatowe 10x6"

trudność konstrukcyjna: S0, S1
trudność pilotażu: Poziom 2



Zestaw zawiera:
gotowy kadłub
skrzydła
statecznik
silnik
regulator
śmigło
6 serw
diody LED
popychacze
elementy montażowe
instrukcję

Do uruchomienia niezbędne będą (brak w zestawie):
min. 6-kanałowa aparatura (nadajnik + odbiornik)
pakiet napędowy LiPo 4S 2600-3300mAh

ładowarka pakietu
(opcjonalnie pływaki)

Inne produkty z tej kategorii

Zapytaj nas o ten produkt

weryfikator